Ik vind het een eer om die verhalen te mogen opschrijven. Niet zelden verbaas ik me hoeveel deze generatie heeft meegemaakt. En dan begrijp ik goed dat ze daarover willen vertellen.
Tegelijk vraag ik me af wat mijn generatie, veertigers zoals ikzelf, later gaat vertellen over ‘vroeger’? We hebben geen verhalen over hongersnood of onderduiken. We kunnen niets vertellen over hoe het voelt om 7 dagen aan één stuk keihard te moeten werken zonder daglicht en 1 brood te moeten delen over 8 kinderen. Wij kunnen vertellen over de Arbowet en dat we aangepaste stoelen kregen bij rugklachten. Of de commotie op kantoor als het koffiezetapparaat kapot was. Of misschien geeft die oude typemachine wel aanzien en het feit dat je helemaal opnieuw moest beginnen bij een tikfout.
De schrijfzusters van de toekomst zullen het allemaal te horen krijgen. En wie weet moet ik doorwerken tot mijn 70e en ga ik er zelf nog over schrijven...
Welkom op mijn blog. Leuk dat je er bent!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten